Aşağa gitmek
Jr.Die-*
Jr.Die-*
Admin
Admin
Mesaj Sayısı : 720
Rep Gücü : 40038
Kayıt tarihi : 05/02/10
Nerden : Sen ? :)
http://Forumexpert.Tk

Ne Tür Elbise Giymeliyim Diyenler İçin! Empty Ne Tür Elbise Giymeliyim Diyenler İçin!

Bir Paz Şub. 07, 2010 12:40 am
<blockquote class="postcontent restore ">
Garment giysiler ne işe yarar?

Garmentler Magic gücü arttırmak için giyilen
giysi türleridir ve resmi sitesinde belirtildiği gibi %20 hızlı
koşmanızı ve %20 daha az mana harcamanızı sağlar. Bunun yanısıra, Magic
defans değerleri diğer giysi türlerine göre yüksek olduğu için Magic
attacklarda en düşük hasarı almanıza yardımcı olurlar. Ayrıca Magic
Reinforce (Magic Güçlendirme) değerlerinin diğer giysi türlerine göre
yüksek olması nedeniyle Magic vuruşlarda da artma sağlarken Fiziksel
vuruş gücünden biraz düşürür.


Protector giysiler ne işe yarar?

Protectorlar Armor ve Garment giysilerin ortalanmış
halidir ve %10 hızlı koşmanızı ve %10 daha az mana harcamanızı
sağlarlar. Herkes için uygun bir giysi türüdür. Bütün güçlendirme
değerleri diğer iki giysinin ortasındadır.


Armor giysiler ne işe yarar? ?

Armorlar güçlü Fiziksel defans özelliğine sahip
giysi türüdür ve Physical Reinforce (Fiziksel Güçlendirme) değeri
yüksek olduğundan dolayı Fiziksel vuruş gücünüze de oldukça etki
edecektir fakat Magic vuruş gücünüz ve defansınızı düşürecektir. Bunun
yanısıra koşma ve mana harcama değerlerinize etki etmez.



Hangi giysi türünü seçmeliyim?

Bu konuda çeşitli yorumlar olmasına karşılık benim iki farklı durum için çeşitli görüşlerim vardır;
Vuruş gücüne önem veren ve defansa önem vermeyenler için;
Eğer sadece vuruş gücüne önem veriyorsanız ve INT Karakteriniz varsa
Garment giymeniz, en kötü ihtimal Protector giymeniz gerekmektedir.
Fakat bu tür bir yapılandırmaya giderseniz Magic vuruş gücünüz ve
defansınız maximum olduğu halde, Fiziksel darbelerde diğer tarafı
boylama ihtimaliniz de çok yüksektir. (Önermiyorum)
Şayet STR Karakteriniz varsa bu sefer de Armor türü giymeniz, en kötü
ihtimal Protector giymeniz gerekmektedir. Bu şekilde de Fiziksel Attack
ve Defansınız maximum seviyede olacaktır. Fakat bu yapılandırma da
güçlü magic darbeler sonunda diğer tarafı boylama ihtimaliniz çok
yüksek olacaktır (Önermiyorum)


Defansa önem veren ve vuruş gücüne önem vermeyenler için;

Eğer defans sizin için önemli bir unsursa
yapılandırmanızın dengeli olmasını sağlamanız gerekecektir. Bunun
içinde INT Karakteriniz varsa giysi olarak Armor seçmeniz veya
Protector seçmeniz gerekecektir. Çünkü INT karakterler yeteri kadar
Magic defansa sahip olduklarından dolayı fiziksel defans olayını
güçlendirmek için Armorla veya Protectorla takviye edilmelidir. Fakat
bu seçimi yaptığınız zaman hem Magic hem de Fiziksel Defansınız güçlü
olmasına rağmen Mana harcama değeriniz artacak ve Magic vuruş gücünüzde
biraz düşme olacaktır. (INT Charlar için zor seçim, öneri konusunda
Protectorla uygulanması daha mantıklı olacaktır)
Şayet STR karakteriniz varsa Defans ağırlıklı yapılandırma açısından
biraz daha şanslı sayılırsınız. STR Karakterler Garment türü giysi
giymeli veya en azından Protector giymelidirler. STR karakterlerin en
büyük derdi Magic Attacklara karşı zayıf kalmalarıdır ve Garment türü
giysi ile bu dertten nistepen kurtulurlar. Ayrıca %20 hızlı koşma ve az
mana harcama gibi unsurları da göz önüne alırsak oldukça dengeli bir
karakter elde etmiş oluyorsunuz. Bunun yanısıra tabii ki fiziksel
gücünüzden de kaybediyorsunuz ama ortalama her türlü yaratığa karşı
dengeli bir karakteriniz oluyor. (Benim önerim ve benim uyguladığım
yöntem)

Tabii en güzeli iki tür armor saklayıp özellikte bulunduğunuz bölge
içerisinde bulunan yaratıkların Magic mi yoksa Fiziksel mi vurduğuna
bakarak armorlarınızı değiştirmeniz olacaktır. Örneğin Earth Taoist
görevine Armorla gitmek, kendi cenazenize gitmekle aynı kapıya gelir
Magic görevlere Garment veya en kötü ihtimal Protectorla gitmeniz en
sağlıklısı olacaktır.


Levelime göre topladığım SP'ler yeterli gelmiyor, ne yapmalıyım?

Bu sıkça karşılaşılan bir durumdur ve bu durumda
SP Farming denilen olayın gerçekleştirilmesi gerekmektedir. SP Farming
oldukça sıkıcı fakat zaman zaman gerekli bir olayıdır. Amaç levelin
yavaş atlatılması ama bunun karşılığında öldürülen yaratıklardan daha
fazla SP kazanılmasıdır. Bunu yapabilmek için her levelde arttırdığımız
Skill Master'i (En yüksek levelde olan Master geçerlidir) Karakter
levelimizle birlikte yükseltmiyoruz ve Skill Masterlerimiz ile
Levelimiz arasında mesafe bırakmaya çalışıyoruz. Yani Karakter
levelimiz ile Skill Master levelimiz arasında 5 fark bırakırsak
ortalama %50 gibi daha az Karakter Experience Point kazanırken %50 gibi
bir oranda daha fazla Skill Point kazanacak duruma gelmiş oluyoruz.
Tabii bu işlem skill point kazanımı için oldukça avantajlı görünse bile
karakter leveli çok yavaş ilerlediğinden dolayı biraz sıkıcı
sayılabilir. Çok sıkıcı olmaması için en azından Karakter Leveliniz ile
Master leveliniz arasında devamlı 2 Level bırakmaya gayret edin. Bu
şekilde yine daha fazla SP kazanarak hızlı bir şekilde level
atlayabilirsiniz en azından.

Tabii ki SP Farm olayı baygınlık getirecek durumlara gelebilir ve bu
duruma düşmek istemiyorsanız yapmanız gereken şey de SP'lerinizi
iktisatlı harcamanız olacaktır. Örnek verecek olursak ben çok fazla
skill grubundan Skill kullandığım için zaman zaman SP Farm yapmak
zorunda kalıyorum yoksa başkta türlü SP'leri yetiştirme şansım yok.



Açılmak İstenilen Skill Gücünün Tahmini


Bir Skill açmayı planlıyorsunuz ve bu skilin
yeteri kadar güçlü bir skill olup olmadığına karar veremiyorsunuz.
Böyle bir durumda nasıl hareket edilmeli.
Skiller üzerinde güç belirten bazı unsurlar vardır. Bunlardan dikkat edilecek kısmı bir örnek üzerinde açıklamaya çalışalım:
Bir skill açmayı planlıyorsunuz ve üzerinde şu ibare var
Magical Attack Power : 12-23 (%100)
Alternatif olarak diğer bir skillde de
Magic Attack Power : 10-20 (%150)
Bu tür durumlarda sayısal olarak belirtilen extra attack gücünden
ziyade parantez içerisinde belirtilmiş olan % değerini dikkate almanız
daha yerinde olacaktır. Rakamlarla belirtilen kısım, vuruş tipine göre
eklenecek damage değerini belirtir fakat parantez içinde belirtilmiş
olan % değeri de kullandığınız skill türüne göre (Magic veya Fiziksel)
normal vuruş gücünüzün % kaç arttırılacağını belirtir.
Yani Normal vuruşunuz 100'ken %100'lü bir skille 200 vurabilirken, %200
bir skille 300 vurabilirsiniz. Bu nedenle sayılarla belirtilen kısımdan
ziyade % ile belirtilen değerleri yüksek olan skilleri güçlendirmeniz
daha yerinde olacaktır.
Tabii her skilin kendine özgü özelliklerini de hesaba katmayı
unutmamanız lazım. Mesela alansal vurma gücüne sahip skiller totalde
her zaman fazla vururlar.




Skill Etki Alanı Hesaplaması

Bazı skiller birden fazla hedefe vurabilme
kapasitesine sahiptirler. Fakat bu özellik her zaman umduğunuz gibi
çalışmayabilir. Bu nedenle bazı noktalara dikkat etmeniz faydalı
olacaktır.
Eğer bir skill'de Penetrations özelliği varsa bu skilin birden fazla
yaratığa vurma olasılığı yüksektir. Eğer Front Range Radius olarak
fazla yaratığı etkileyeceği belirtilmişse, bu pek kullanışlı
olmayabiliyor çünkü sadece önünüze gelen yaratıkları hedef alanı
içerisinde sayacaktır. Surround olarak bir belirtme yapılmışsa, yön
farketmeden belirtilen alan ve o alan içerisinde belirtilen sayıda
hedefe vurabileceği manasına gelmektedir.

</blockquote>
tolqaa1
tolqaa1
Üye
Üye
Mesaj Sayısı : 49
Rep Gücü : 81
Kayıt tarihi : 11/07/10

Ne Tür Elbise Giymeliyim Diyenler İçin! Empty Geri: Ne Tür Elbise Giymeliyim Diyenler İçin!

Bir Paz Tem. 18, 2010 4:32 pm
Hepsini okuyamadım cok fazla yazmısın ama sağolasın (:
Sayfa başına dön
Bu forumun müsaadesi var:
Bu forumdaki mesajlara cevap veremezsiniz